Min side sjøfolk

  • Publisert: 10.12.2017

Min side er en digital selvbetjeningsløsning for sjøfolk. Her kan du sjekke status på sertifikatsøknader, se kvalifikasjoner, fartstid og helseerklæringer. Du kan også velge varsling for utløp av sertifikater slik at du får en påminnelse om å søke.

Min side sjøfolk

Du kan gå direkte til sertifikatsøknad fra sertifkatmodulen i Min side.

Utfylling av søknad skjer i Altinn.

Før du fyller ut skjemaet, anbefaler vi å gjøre følgende:

  • Finn fram nødvendig dokumentasjon, f.eks. vitnemål, kursbevis, fartstid ol.
  • Scan inn vedleggene dine på datamaskinen.
  • Last ned, fyll ut og scan signaturskjemaet. Du kan også laste opp en kopi av signaturen din på profilsiden inne i Min side.
  • Finn fram et nyere passfoto. Dette kan lastes opp i sertifikatsøknaden, eller fra profilsiden inne i Min side.
  • Trenger du å dokumentere brovakttjeneste eller maskinvakttjeneste, må du laste ned sjekklisten, fylle ut og scanne inn denne.
  • Finn fram bank-ID eller påloggingskoder for å logge på Min side.
  • Finn fram kredittkort for å betale sertifikatgebyret. NB: Søknaden må betales elektronisk, du får ikke faktura tilsendt.
  • Du kommer til betalingsløsning etter at søknadsskjemaet er utfylt. Du kan også betale senere ved å logge inn på Min side.
  • Søknader behandles ikke før gebyret er betalt
Til toppen