Kontaktinformasjon
Telefon/vakttelefon:
52 74 50 00
Kontortid
Mandag til fredag 08.00–15.45
Sommertid 15. mai til 14. september fra 08.00–15.00
Utenfor ordinær åpningstid blir du satt over til vakttelefonen ved å taste 0.
Kontaktinformasjon
-
Vi er tilgjengelige på vakttelefonen (52 74 50 00) hele døgnet, alle dager i året for rapportering av ulykker, hendelser til sjøs og saker som ikke kan løses i ordinær kontortid.
Saker som ikke kan løses ved henvendelse til vakttelefonen, vil bli fulgt opp av aktuell fagavdeling første arbeidsdag etter henvendelsen til vakttelefonen.
-
For saker knyttet til registrering av skip, er vakten tilgjengelig utenom ordinær arbeidstid på telefon 52 74 50 00.
Følgende dager dekkes ikke av vaktordningen ved Skipsregistrene:
- søndager og internasjonale helligdager
- 1. nyttårsdag
- langfredag
- 1. mai
- 1. juledag
E-post Skipsregistrene
Postadresse Skispregistrene
P.O.Boks 73 Nygårdstangen 5838 Bergen
Besøksadresse Skipsregistrene
Nygårdsgaten 114, 5008 Bergen
-
Adresse:
Sjøfartsdirektoratet,
Postboks 2222
N-5509 Haugesund, NorwayBesøksadresse:
Smedasundet 50A,
5528 HaugesundVi anbefaler at du ringer og gjør en avtale på forhånd for å være sikker på å treffe riktige personer ved besøk.
Får du ikke e-post fra oss?
Sjøfartsdirektoratet har hatt en del tilfeller der avsendere har kontaktet oss fordi de ikke har fått svar på e-post til oss. Vårt postmottak (post@sdir.no) sender alltid kvittering på mottatte meldinger, men e-post direkte til andre adresser/ansatte hos oss medfører ikke en automatisk kvittering.
I noen tilfeller har avsenders organisasjon tatt i bruk Sender Policy Framework (SPF). Dersom e-posten sendes fra en server som ikke er registrert i organisasjonens SPF, stoppes e-posten.
Hele hensikten med SPF er å verifisere at e-posten faktisk kommer fra riktig avsender og stoppe e-poster fra servere som avsenderen ikke har godkjent.
Kontakt din interne IT-avdeling eller virksomhetens IT-leverandør for å få løst dette problemet.