Hopp til hovedinnhold

Kontaktinformasjon

Telefon/vakttelefon:

52 74 50 00

Kontortid

Mandag til fredag 08.00–15.45
Sommertid 15. mai til 14. september fra 08.00–15.00

Utenfor ordinær åpningstid blir du satt over til vakttelefonen ved å taste 0.

Kontaktinformasjon

  • Vi er tilgjengelige på vakttelefonen (52 74 50 00) hele døgnet, alle dager i året for rapportering av ulykker, hendelser til sjøs og saker som ikke kan løses i ordinær kontortid.

    Saker som ikke kan løses ved henvendelse til vakttelefonen, vil bli fulgt opp av aktuell fagavdeling første arbeidsdag etter henvendelsen til vakttelefonen.

  • For saker knyttet til registrering av skip, er vakten tilgjengelig utenom ordinær arbeidstid på telefon 52 74 50 00.

    Følgende dager dekkes ikke av vaktordningen ved Skipsregistrene:

    • søndager og internasjonale helligdager
    • 1. nyttårsdag
    • langfredag
    • 1. mai
    • 1. juledag

    E-post Skipsregistrene

    nis-nor@sdir.no 

    Postadresse Skispregistrene

    P.O.Boks 73 Nygårdstangen 5838 Bergen

    Besøksadresse Skipsregistrene

    Nygårdsgaten 114, 5008 Bergen

  • Adresse:

    Sjøfartsdirektoratet,
    Postboks 2222
    N-5509 Haugesund, Norway

    Besøksadresse:

    Smedasundet 50A,
    5528 Haugesund

    Vi anbefaler at du ringer og gjør en avtale på forhånd for å være sikker på å treffe riktige personer ved besøk.

Får du ikke e-post fra oss?

Sjøfartsdirektoratet har hatt en del tilfeller der avsendere har kontaktet oss fordi de ikke har fått svar på e-post til oss. Vårt postmottak (post@sdir.no) sender alltid kvittering på mottatte meldinger, men e-post direkte til andre adresser/ansatte hos oss medfører ikke en automatisk kvittering.

I noen tilfeller har avsenders organisasjon tatt i bruk Sender Policy Framework (SPF). Dersom e-posten sendes fra en server som ikke er registrert i organisasjonens SPF, stoppes e-posten.

Hele hensikten med SPF er å verifisere at e-posten faktisk kommer fra riktig avsender og stoppe e-poster fra servere som avsenderen ikke har godkjent.

Kontakt din interne IT-avdeling eller virksomhetens IT-leverandør for å få løst dette problemet.