Åpningstider og beredskapstelefon påsken 2023
Sjøfartsdirektoratet har følgende åpningstider og vaktordninger i påsken.
Vi treffes på telefonnummer:
Beredskapsvakt ved ulykker og alvorlige hendelser til sjøs (24/7): 52 74 50 00 / 954 96 060
Avdeling Skipsregistrenes saksbehandler på vakt: 930 84 263
Åpningstider sentralbord og vaktordninger:
Onsdag 5. april
Kontor og sentralbord er åpent fra kl. 09:00–12:00 (Skipsregistrene fra 08:00). Skipsregistrene har en saksbehandler på vakt fra kl. 07:00 - 24:00.
Torsdag 6. april
Kontor og sentralbord stengt.
Skipsregistrene har en saksbehandler på vakt fra kl. 07:00 - 24:00.
Fredag 7. april
Kontor og sentralbordet stengt.
Ingen vaktordning for Skipsregistrene.
Lørdag 8. april
Kontor og sentralbordet er stengt.
Skipsregistrene har en saksbehandler på vakt fra kl. 07:00 - 24:00.
Søndag 9. april
Kontor og sentralbordet er stengt.
Ingen vaktordning for Skipsregistrene.
Mandag 10. april
Kontor og sentralbordet er stengt.
Skipsregistrene har en saksbehandler på vakt fra kl. 07:00 - 24:00
Med de beste ønsker om en fin påske!
Kontortid:
Mandag–fredag: 08.00–15.45
Sommertid 15.mai til 14. september fra 08.00–15.00
Telefon/vakttelefon: 52 74 50 00.
Utenfor ordinær åpningstid blir du satt over til vakttelefonen ved å taste 0.
Sjøfartsdirektoratets vakttelefon er døgnbemannet alle dager hele året for rapportering av ulykker, hendelser til sjøs og saker som ikke kan løses i ordinær kontortid. Saker som ikke kan løses ved henvendelse til vakttelefonen, vil bli fulgt opp av aktuell fagavdeling første arbeidsdag etter henvendelsen til vakttelefonen.
Vakttelefon for Skipsregistrene:
For saker knyttet til registrering av skip, er vakten tilgjengelig utenom ordinær arbeidstid på telefon 52 74 50 00
Følgende dager dekkes ikke av vaktordningen ved Skipsregistrene:
Søndager og de internasjonale helligdagene
- 1. nyttårsdag
- Langfredag
- 1. mai
- 1. juledag
Epostadresse
Sjøfartsdirektoratets epostadresse er post@sdir.no
eDialog
eDialog er ment som et sikrere alternativ til e-post og kan benyttes til innsending av alle typer filer og dokumentasjon til Sjøfartsdirektoratet.
Her finner du informasjon om når, og hvordan du kan bruke tjenesten.
Kontaktinformasjon for våre region- og tilsynskontorer
Kontaktinformasjon for våre region- og tilsynskontorer finner du i vårt organisasjonskart.
Skjøter, pantedokumenter og øvrige registreringsdokumenter må alltid sendes direkte til Sjøfartsdirektoratet, avd. Skipsregistrene, Postboks 73 Nygårdstangen, 5838 Bergen
E-postadresse: nis-nor@sdir.no
Adresse og besøksadresse til hovedkontoret i Haugesund
Adresse;
Sjøfartsdirektoratet,
Postboks 2222
N-5509 Haugesund, Norway
Besøksadresse:
Smedasundet 50A,
5528 Haugesund
Sjøfartsdirektoratet krever faktura på elektronisk handelsformat (EHF), og vår EHF-referanse er 974761262. Fakturaer som ikke er i EHF-format, vil bli returnert til fakturautsteder.
Alle fakturaer skal også merkes med 1280xxx (xxx er initialene til bestiller/attestant hos Sjøfartsdirektoratet).
Eksempel fra en norsk bank på hvordan dette enkelt kan gjøres.
Sjøfartsdirektoratets fakturaadresse:
Sjøfartsdirektoratet
Fakturamottak DFØ
Boks 4746
7468 TRONDHEIM
Betalingsinformasjon Sjøfartsdirektoratet:
Bank: DNB BANK ASA
Bankkonto: 7694.05.19469
IBAN nr: NO8576940519469
SWIFT (BIC) adresse: DNBANOKK
Org.nr. NO 974 761 262
Fra utenlandske aktører:
Sjøfarsdirektoratet krever fakturaer fra utenlandske aktører via PEPPOL BIS, og vår PEPPOL BIS-referanse/elektroniske adresse er 9908:974761262.