- Sjøfartsdirektoratet har gjort en god jobb med å synliggjøre det norske flagget og den maritime administrasjonen på Nor-Shipping, sa næringsminister Monica Mæland (H) da hun besøkte direktoratets ene stand i inngangsområdet.

Hun likte særlig bruken av både det norske flagget og bunadskledde personer på standen – hvor direktoratet delte ut bærenett.

-Dette var jo veldig synlig og en svært god reklame for det norske flagget, sa ministeren før hun måtte videre på nye oppdrag.

I år feirer også Nor-Shipping 50 år og direktoratet har siden 2007 vært tilstede fast på messen – de siste to gangene med to stand-områder.

- Dette er en av de viktigste maritime messene globalt og da er det også viktig at direktoratet er godt synlige. Både for å framheve direktoratets arbeid og for å markedsføre det norske flagget og Norge som maritimt vertsland, sier sjøfartsdirektør Olav Akselsen.

I forbindelse med Nor-Shipping så har direktoratet fått laget et eget maritimt bilag på åpningsdagen i Dagens Næringsliv, som også blir delt ut i engelsk versjon på messen hele uken.

Fra venstre: Ida Skard (NFD), Næringsminister Monica Mæland, Dag Inge Aarhus, Olav Akselsen, Kari Stautland, Hans Petter Sandseth og Hedda Grip Vikse. Foto: Steinar Haugberg