- Det viktigste for oss er å fortelle næringen at vi er en viktig samarbeidspartner når ny teknologi skal utvikles og tas i bruk i den maritime sektoren. Så er det da og veldig spennende at vi tar i bruk ny teknologi til nettopp å presentere det nye gjennom å bruke AR (augmentet reality) i vårt nye stand-konsept, sier sjøfartsdirektør Olav Akselsen.

På ONS vil en også treffe representanter fra ulike fagavdelinger i direktoratet, som og vil kunne svare på spørsmål. Gjennom AR-teknologien, som vi bruker på vår nye stand, kan en utforske utviklingen av den maritime bransjen/industrien mot en grønnere fremtid. Dette skjer gjennom en interaktiv tidslinje. Blant annet vil en kunne få innblikk i fire eksempler på fartøyer med ny grønn teknologi, hvor direktoratet har vært en viktig partner gjennom vårt regelverksarbeid og tilrettelegging.

- Vi håper mange tar turen innom vår stand, slår av en prat og sjekker ut det unike AR-konseptet. I tillegg til maritim framtid vil en gjennom AR og kunne se nærmere på fordelene med flagging til Norge, sier markedsføringssjef Caroline Stensland, som også har vært prosjektleder for ONS sammen med Hedda G. Vikse.

AR og det nye messekonseptet er utarbeidet sammen med firmaene GARP/Appex og Larssen & Amaral.